Gevonden pagina's

Rekenkamer en Ombudsman

01-03-2021

  Bent u niet tevreden over het werk van de gemeente? Dan kunt u het beste een klacht indienen bij de gemeente zelf. Op die manier kan een probleem worden opgelost op de plek waar deze is ontstaan. Komt u er met de gemeente niet uit, kunt u naar de ombudsman. En u kunt naar de rekeningkamer als u twijfels heeft over - of wellicht tips voor - het financiële beleid van de gemeente. De Ombudsman en de Rekenkamer dragen beiden bij aan een beter werkende overheid.

Bekijken

Rekenkamer

08-06-2021

De rekenkamer gaat over de doelmatigheid, doeltreffendheid en rechtmatigheid van het gemeentebestuur. In onderzoeken beantwoordt de rekenkamer de vraag of het geld van de gemeente zinnig, zuinig en zorgvuldig is besteed. De rekenkamer brengt voor de raad en de inwoners in beeld hoe zaken in de gemeenten worden uitgevoerd.

Bekijken

Ombudsman

08-06-2021

De Ombudsman is er voor de inwoners van Almere. U kunt naar de ombudsman als u zich niet goed behandeld voelt, ontevreden bent over de afhandeling van een klacht of vindt dat u oneerlijk behandeld bent door de gemeente. De gemeente kan dan een wethouder, de burgemeester, de gemeenteraad of een ambtenaar zijn.

Bekijken